تبلیغات
وبگاه اعضا کتابخانه ملی - نتیجۀ جلسه با رییس سازمان و تحوبل نامه

کتابخانه ملی، برای همۀ اعضا
تاریخ:شنبه 15 بهمن 1390-05:27 ب.ظ

نتیجۀ جلسه با رییس سازمان و تحوبل نامه

نامه زیر که به امضای بیش از پانصد نفر از اعضای کتابخانه ملی رسیده است طی جلسه ای در روز چهارشنبه پنجم بهمن به آقای دکتر صلاحی ریاست محترم سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران تحویل گردید. در این جلسه کلیه مواردی که در نامه ارائه شده بود و همینطور برخی از نکاتی که دوستان به صورت شفاهی متذکر شده بودند، مطرح شد. دکتر صلاحی تاکید داشتند که کلیه نامه هایی که از سوی مراجعین در صندوق انتقادات و پیشنهادات وارد می شود را خود شخصا مطالعه کرده و بر مبنای آن دستورات لازم به بخش های ذیربط را صادر می کند. لذا دوستان می توانند از این صندوق جهت ارائه مطالب مورد نظرشان به رئیس سازمان استفاده کنند.

دکتر صلاحی درباره مسئله کمبود منابع که یکی از مهم ترین مسائل مشترک کلیه مراجعین می باشد، ضمن تاکید بر اشراف نسبت به مشکل مزبور، عنوان کردند که در حال حاضر شرکتی خصوصی با نیرویی معادل صد نفر در روز مشغول فهرست نویسی کتاب هایی می باشد که هنوز وارد سیستم نشده است. همینطور اشاره نمودند که به دنبال راهکاری قانونی می باشند تا در صورت امکان دسترسی به برخی وب سایت های مورد نیاز محققین و مراجعین را فراهم آورند. ایشان تاکید کردند که چنانچه دوستانی کتاب خاصی مورد نظرشان می باشد که در کتابخانه موجود نیست، مشخصات آن را به واحد اطلاع رسانی یا مراجع مربوط ارائه کنند تا در اسرع وقت تهیه شود.

دکتر صلاحی درباره قیمت های امکانات خدماتی و رفاهی سازمان نیز اشاره کردند که این مسئله را در نظر داشته و چنانچه امکانپذیر باشد، ملاحظاتی را در کاهش و یا مناسب بودن قیمت ها انجام خواهند داد. درباره انتقال مکان رستوران ظاهرا طرحی در دست اقدام می باشد که مکانی دیگر جهت ارائه سرویس غذا تعبیه شود و نیز مکانی به مراجعینی اختصاص داده شود که با خود غذا به همراه می آورند و از هیترهای گرم کننده غذا استفاده می کنند. همینطور ایشان درباره مشکل پارکینگ از توافقاتی با شرکت نوسازی اراضی عباس آباد خبر داد که قرار است جهت آسفالت محدوده پارکینگ اقداماتی صورت پذیرد. گرچه از سوی دوستان در جلسه پیشنهاد شد که چنانچه در کوتاه مدت کاری صورت نمی گیرد، کتابخانه دست کم به مسطح کردن زمین مزبور اقدام کند و نیز در صورتی که محدوده مورد نظر آسفالت شد، دکه جلوی پارکینگ فعال نشود! که ایشان تاکید کردند که تا زمانی که خودشان حضور داشته باشند اجازه نخواهند داد که پارکینگ پولی شود. همچنین اشاره کردند که مشکل سرویس های بهداشتی در حال حاضر قابل حل نیست.

دکتر صلاحی بر تداوم برقراری گیت های ورودی تالارها که از نظر مراجعین بی کاربرد است، تاکید کرده و بر این باورند که این گیت ها امنیت سازمان را افزایش خواهد داد.

در باب مسئله شیوه برخورد برخی از کارکنان حراست، ضمن تشکر از رعایت ادب و متانت از سوی بسیاری از کارکنان این بخش، مطالبی و گاها مصادیقی خدمت ایشان عرض شد. گذشته از موارد مطرح شده در نامه، یکی از مهم ترین مواردی که به صورت حضوری مطرح شد، تعلیق سه ماهه مراجعین پس از سه بار تذکر از سوی مسئولان حراست می باشد که معمولا بدون اطلاع خود فرد صورت می گیرد. بدین صورت که شخص مراجعه کننده به کتابخانه یکباره از جلوی گیت های ورودی به محوطه متوجه می شود که سه ماه تعلیق شده است و وقتی از مسئولان درباره سه بار تذکری که می بایست جهت این جریمه مرتکب شده باشد، می پرسد، متاسفانه با این پاسخ که ما موظف نیستیم تذکرات را به شما بگوییم! مواجه می شود. ضمن طرح این شیوه برخورد کاملا غیر انسانی که بدون اینکه به افراد تذکر داده شود و فقط به صرف مواردی که مسئولین حراست به صورت پنهانی گزارش داده اند، کارت شان تعلیق شده بر تغییر این رویه تاکید شد.

ایشان ضمن توجه به نکات مطرح شده از اینکه هرگونه اعمال نظر شخصی توسط کارمندان حراست و مشکلاتی از این قبیل به شخص ایشان گزارش شود، استقبال کردند که بهتر است در صورت امکان حضوری و در غیر این صورت از طریق نوشتن نامه و ارسال آن از طریق صندوق پیشنهادات و انتقادات مراتب به ایشان گزارش شود. بنابراین از کلیه مراجعین محترم تقاضا می شود که چنانچه برخوردی خارج از حیطه شئونات مسئولان حراست کتابخانه مشاهده نمودند، حتی الامکان مراتب را به ریاست سازمان و مقامات مسئول گزارش کنند و پیگیر وضعیت خود یا دوستان شان باشند.